Eerste dagen in Tangstedt - Reisverslag uit Tangstedt, Duitsland van Elisa - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Tangstedt - Reisverslag uit Tangstedt, Duitsland van Elisa - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Tangstedt

Door: Elisa

Blijf op de hoogte en volg Elisa

12 Januari 2015 | Duitsland, Tangstedt

Zo, daar zit ik dan. Zaterdag hebben mijn ouders en Rianne mij naar Tangstedt gebracht, waar de kleinsten mij al springend op stonden te wachten. We kregen ook direct warm eten (want warm eten doe je 's middags in Duitsland), daarna hebben we een rondleiding gekregen en toen we weer in huis waren, verkondigde een van de tweeling meteen dat het grote knuffelpaard dat zij voor Kerst had gekregen ook Elisa heette. Tanja (de moeder) vertelde dat Lotje (een van de tweeling) daar heel duidelijk in was geweest, zodra het paard was uitgepakt, heette het Elisa. Ik was natuurlijk erg gevleid ;).

De meiden zijn echt heel leuk. Het zijn er vijf: Pauline, de oudste, dan Janne, dan Enni (die vond mijn jurken érg mooi) en dan de tweeling: Lotje en Stine. Gisteravond heb ik Pauline al een snelcursus schoonschrijven gegeven (ik was een brief aan het schrijven en ze vond het zo interessant, dat ik haar ook alvast letters geleerd heb). Pauline kan ook heel goed dieren dresseren. Freddy, een van de shetlanders, kan knielen, kusjes geven en schudden en ja-knikken met zijn hoofd op commando. Heel leuk om te zien! Carlo, de andere shet, wordt door Stine en Lotje graag gebruikt om op te rijden (Tanja of ik loop(t) er dan wel naast). Dan zijn er nog Rocky, Lando (grotere pony's) en de minishet Lucy. Nora, de kat, kent ook Kunststücke (volgens mij schrijf je het zo). Tot voor en paar maand geleden had ik nog nooit katten gezien die überhaupt luisterden, en deze kent dus ook echt kunstjes. Ze vangt ook heel veel muizen en is dus ook een beetje dik ;).
Alleen op zondag mogen de meiden Nutella op brood hebben, en dat heb ik geweten. Met een spatel werd de Nutella op de broodjes gedaan en even later zaten de kleineren er werkelijk onder. Daar werd helemaal niet raar van opgekeken. Het maakte ook niets uit dat de tafel ook een beetje meekreeg; alles kan immers schoongemaakt worden ;).
Na het Nutella-bal hebben Enni, Lotje, Stine en ik gedanst op Trinity, vonden ze helemaal mooi. Ik heb Pauline's haar gedaan en we hebben nagels gelakt :). Toen de jongsten naar bed waren, hebben Pauline en ik nog allerlei woorden bedacht die in het Frans en Nederlands (bijna) hetzelfde waren.

Wat mij betreft: ik voel me al thuis hier. Ik slaap heerlijk, geniet van de kinderen en de ruimte hier en binnenkort krijg ik ook een paard te rijden. Morgen gaan Tanja en ik samen kijken naar een sportschool (er zit hier een héél gave in de buurt!) en over een paar weken ga ik op Duitse les (als er plek is in een geschikte cursus). Ik versta het meeste wel, maar het spreken vind ik soms nog lastig, hoewel ze hier vinden dat ik 'ganz gut' Duits spreek. Ik ben benieuwd.

Zoals jullie weten, vind ik brieven schrijven heel erg leuk en ik vind het nóg leuker om brieven of kaarten te krijgen! Als je mij wilt schrijven, stuur me dan een berichtje en dan stuur ik je het adres ;).

Bis bald!

  • 12 Januari 2015 - 20:05

    Erica :

    Hoi Elisa,

    Wat leuk om te horen dat je het al zo naar je zin hebt! Houdt je enthousiasme erin, super!! Geniet van de leuke tijd die je tegemoet gaat komen!!

    Liefs uit Rijssen

  • 12 Januari 2015 - 20:41

    Greetje:

    Hoi E. Dat klinkt allemaal wunderbar! Laat ze een poepie ruiken wanneer je vóór mag/ moet rijden. Leuke dingen staan je allemaal te wachten, zo te lezen. Viel spasz da. Liebe Grüsse, Gretel

  • 12 Januari 2015 - 21:04

    Elisa:

    Vielen Dank, Gretel und Erica!

  • 12 Januari 2015 - 21:27

    Andere Helft :

    Hebben ze je al in de tang?

  • 12 Januari 2015 - 21:58

    Mama:

    Dag Elisa, ik vind het leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt bij de familie in Tangstedt.
    Knuffel en een hele dikke kus van je moeder.

  • 12 Januari 2015 - 23:59

    Jeroen:

    Fijn dat je het naar je zin hebt!

    Dikke knuffel jeroen

  • 13 Januari 2015 - 09:30

    Joyce:

    Leuk om te lezen Elisa! Fijn dat je het al zo naar je zin hebt. Geniet!

  • 13 Januari 2015 - 11:04

    Hilleen:

    Elisa,

    Wat leuk om dit te lezen! Klinkt goed!
    En mail me even jouw adres ;-).

    Knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

Zes maanden in Deutschland: kinderen, paarden, nieuwe vrienden ontmoeten en hopelijk de tijd van mijn leven hebben!

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 4323

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 10 Juli 2015

Deutschland!

Landen bezocht: